Cea mai rapidă mașină acum 100 de ani

În data de 23 aprilie 1911 Bob Burman a stabilit recordul mondial de viteză la volanul unui Benz 200 hp. Această performanță a fost înregistrată pe distanța de o milă, cu start din mers, și avea să rămână de neatins pentru următorii 8 ani.

Evenimentul istoric a avut loc pe plaja Daytona din Florida și a atras imediat modelului supranumele de Blitzen-Benz. Pilotul reușise să depășească recordul anterior de 210 km/h, realizat în 1903. La 228 km/h, Blitzen Benz călătorise de două ori mai repede decât un avion de la acea vreme. De abia în 1919, pilotul Ralph de Palma avea să stabilească un nou record de 241,2 km/h în al său Packard, tot pe plaja de la Daytona.

Performanța lui Burman s-a dovedit un mesaj foarte puternic în America de Nord. Deși inițial fondatorul Carl Benz își dorise un automobil modest, capabil să călătorească cu cel mult 50 km/h, marca putea acum să profite de o nouă imagine, atât de necesară în fața publicului tot mai atras de sporturile cu motor.

Recordul inițial stabilit de Benz 200 hp data din noiembrie 1909, când, în Europa, Victor Hemery depășise pragul de 200 km/h. Performanța reprezenta o premieră pentru Europa, dar și în general pentru un automobil cu motor cu ardere internă. Considerat atunci un loc ideal pentru viteze ridicate, circuitul Brooklands din Anglia îi permisese lui Hemery să atingă recordul de 202,648 km/h pe o distanță de un kilometru. Cu toate acestea, distanța liniilor drepte nu permitea atingerea adevăratului potențial, experiență ce va urma în America pe plaja de la Daytona.

Mașina condusă de Burman făcea parte dintr-o serie de 6 exemplare Benz 200 hp, a căror dezvoltare începuse în 1909. Erau propulsate de un motor cu cilindreea de 21,5 l și 200 CP! Motorizarea era derivată din modelele de competiție și avea 4 cilindri, fiind și în prezent cea mai mare cilindree regăsită vreodată la un model de curse sau la orice alt model implicat în stabilirea de recorduri. Puterea era transmisă la roțile din spate prin intermediul unei transmisii manuale cu 4 trepte.

Blitzen Benz a fost vândută în 1913 către un proprietar ce l-a angajat chiar pe Burman să refacă mașina, dar fără să mai obțină vreodată altă performanță notabilă. Ani mai târziu, Benz 200 hp a apărut din nou la curse la Brooklands, vopsită în alb și cu modificări în partea din față. La volan se găsea Contele Louis Vorow Zborovski, care însă nu a reușit să obțină nicio victorie. În 1923, un accident serios a distrus complet vedeta de început de secol.

În prezent, în lume se mai găsesc câteva exemplare Benz 200 hp și două replici de înaltă fidelitate, unul dintre ele fiind expus la Muzeul Mercedes-Benz de la Stuttgart. Modelul rămâne un pas relevant pentru dezvoltarea automobilului cât și o piesă de rezistență în istoria Mercedes-Benz. 

Intră pe CarZZ.ro și răsfoiește cele mai noi oferte cu mașini scoase la vânzare la prețuri accesibile pentru toate buzunarele.

                        

Nu esti in fata televizorului? Nu-i nimic! Vezi toate emisiunile Antena Stars dar si Antena Stars LIVE pe AntenaPlay, aici

facebook whatsapp twitter pinterest
HOROSCOP

mai multe 

Berbec

Taur

Gemeni

Rac

Leu

Fecioara

Balanta

Scorpion

Sagetator

Capricorn

Varsator

Pesti

SpyNews