Cum poți vinde rapid o locuință mai scumpă decât „Prima Casă”

 

Programul Prima Casă a dat tonul pe piața rezidențială autohtonă, susținând un volum important de achiziții de locuințe. Există însă și proprietăți care nu se încadrează în plaja de prețuri acoperită de acest program, unități locative mai scumpe, cu prețuri de peste 80.000-100.000 de euro, la care un credit co-garantat de către stat nu intră în calcul nici ca soluție parțială de plată. Dacă și tu ai la vânzare o astfel de locuință, iată o listă de sfaturi utile pentru încheierea unei tranzacții:

1. Cui trebuie să te adresezi?

Cei care vor să cumpere proprietăți mai scumpe decât masa pieței sunt oameni cu o situație materială peste medie. Aceștia fie lucrează în poziții de top management în cadrul unor companii, fie au businessuri proprii. Astfel de clienți dispun de o sumă importantă de bani pentru a-și finanța achiziția (din economii, afaceri sau din vânzarea altor proprietăți), dar accesează de regulă și un credit bancar (uneori pentru simplul fapt că preferă să ruleze o parte din fondurile pe care altfel le-ar „bloca” într-un bun imobil). 

2. Cum să stabilești prețul?

Pentru stabilirea „prețului corect”, metoda comparației cu locuințe similare este foarte utilă, însă nu suficientă. Nu există două proprietăți identice, chiar dacă sunt amplasate în același bloc, au aceeași suprafață și același număr de camere. În procesul de poziționare a unei oferte în piață, ajutorul unui broker imobiliar se poate dovedi extrem de util. Asta pentru că, mai mult decât cumpărătorii prin Prima Casă, cei cu o putere financiară mai mare au o listă foarte concretă de dorințe și nevoi. Pentru a face o achiziție, un astfel de client trebuie să vadă – sau trebuie să i se arate – cum îi vor fi îndeplinite acestea. De aceea, înainte de a stabili un preț, o proprietate trebuie să fie „îmbrăcată” într-un ambalaj.

3. Cum să negociezi?

De regulă, clienții cu o anumită situație materială au și un grad superior de educație în domeniul financiar – de aceea, ei sunt, de regulă, și cei care dau tonul în astfel de negocieri. Acceptând această poziție, treaba ta, ca proprietar, este să-i arăți potențialului cumpărător că locuința pe care o ai la vânzare își merită banii pentru că întrunește caracteristicile pe care el le caută. Scoate în evidență, așadar, punctele forte ale proprietății, punându-te în locul clientului. Odată convins că a găsit ceea ce căuta, acesta va fi dispus să încheie tranzacția.

4. Cât trebuie să aștepți?

Spre deosebire de clienții prin Prima Casă, care nu de puține ori acționează sub imperiul presiunii timpului, cei care fac un „upgrade” de locuință sunt mult mai „relaxați” din acest punct de vedere. Ei sunt educați și pretențioși, astfel încât știu foarte bine ce anume caută și nu acceptă cu ușurință compromisurile. Un astfel de client poate căuta proprietatea „perfectă” chiar și doi ani. De aceea, ca vânzător, e bine să te pregătești pentru o așteptare ceva mai lungă. 

Adaugă anunț gratuit pe HomeZZ.ro, cel mai mare site de anunțuri gratuite din domeniul imobiliar.

               

Nu esti in fata televizorului? Nu-i nimic! Vezi toate emisiunile Antena Stars dar si Antena Stars LIVE pe AntenaPlay, aici

facebook whatsapp twitter pinterest
SpyNews
Pentru a personaliza și îmbunătăți experiența dumneavoastră pe site-ul nostru, AntenaStars utilizează fișiere de tip cookie. Prin continuarea navigării pe site sau prin apăsarea butonului “Am înțeles”, sunteți de acord cu stocarea cookie-urilor primare și terțe. Mai multe informații găsiți în secțiunea Politica de confidențialitate