Vezi când este recomandat să bei cafea

Mulți români își încep dimineața cu o cană de cafea. Indiferent că e tabiet, plăcere sau nevoie de a risipi toropeala matinală, băutura este o sursă de substanţe nutritive, dacă este consumată simplă. 

Un studiu realizat de Universitatea de Ştiinţe Medicale din Maryland, SUA, a arătat că intervalul orar ideal ca efectul cafeinei să fie maxim este 9.30-11.30.

Încă un detaliu important pentru a te energiza: cafeaua se ia la câteva ore de la trezire. Dacă o sorbi la puțin timp după ce ai coborât din pat, nu va avea efect, pentru că atunci nivelul de cortizol în corp este ridicat. Mai târziu, acesta scade și atunci poate interveni cafeina, spre înviorare.

  • Fără lapte și zahăr!

O astfel de băutură îți aduce un aport de aproape 150 de calorii, dacă folosești lapte condensat, față de o cafea simplă care crește aportul zilnic cu doar 4-5 calorii. Grăsimea din lapte îi dă acel gust cuceritor, dar o face și nepotrivită în diete.

  • Are efect antioxidant

Cafeaua conține polifenoli, substanțe antioxidante care întârzie îmbătrânirea, previn cancerul, normalizează nivelul de colesterol și tensiunea arterială. Polifenolii furnizați de o singură ceașcă de cafea rămân în sângele nostru până la 14 ore.

  • E o sursă bună de minerale

O ceașcă de cafea îți aduce nu doar energia de care ai nevoie, ci și potasiu, calciu, magneziu, fier. Acoperirea necesarului zilnic de minerale alungă nu doar oboseala, ci și crampele musculare. Carența de magneziu în mod special duce la apariția cârceilor.  

                    

Nu esti in fata televizorului? Nu-i nimic! Vezi toate emisiunile Antena Stars dar si Antena Stars LIVE pe AntenaPlay, aici

facebook whatsapp twitter pinterest
HOROSCOP

mai multe 

Berbec

Taur

Gemeni

Rac

Leu

Fecioara

Balanta

Scorpion

Sagetator

Capricorn

Varsator

Pesti

SpyNews