Vezi care sunt alimentele benefice pentru sănătatea fumătorilor

În organismul fumătorului se produce fenomenul numit „stresul oxidativ”, care apare atunci când producţia de molecule numite radicali liberi depăşeşte capacitatea de apărare a corpului împotriva oxidării”, menționează Eugen Giurgiu, doctor în biochimie cu competențe în fitoterapie și nutriție, în studiul: ”Alimentele cu proprietăți antioxidante, benefice pentru fumători

Cercetătorii europeni susțin că, pentru a-şi îmbunătăţi starea de sănătate, fumătorii au nevoie de antioxidanţi, substanţe nutritive ce pot fi procurate din alimentele consumate de ei în viaţa de fiecare zi. Din categoria antioxidanţilor fac parte flavonoidele, polifenolii, vitaminele (A, C, E, beta-carotenul), mineralele  (seleniul, magneziul, zincul, cuprul),  substanţe care joacă un rol foarte important în prevenirea dezvoltării bolilor cronice, precum cancerul, bolile de inimă, accidentele vasculare cerebrale, boala Alzheimer, poliartrita reumatoidă sau cataracta.

Antioxidanţii au puterea să neutralizeze puterea radicalilor liberi. De aceea  specialiștii susțin că fumătorul trebuie să-şi verifice în mod constant resursele de hrană antioxidantă, deoarece alimentele cu proprietăţi antioxidante cresc imunitatea fumătorului, topesc grăsimile depuse pe artere şi previn apariția bolilor cardiovasculare.

Nutriționiștii recomandă fumătorilor să consume citrice, surse importante de vitamina C, un valoros antioxidant. Aceste fructe mai conţin  şi substanţe cunoscute sub numele de limonine, care combat  substanţele chimice cancerigene. Totodată, licopenul, cel care conferă culoare tomatelor, dar şi pepenelui roşu, sunt antioxidanți valoroși.

Cercetătorii apreciază că strugurii, atât de bogaţi în resveratrol şi quercitină, sunt fructe renumite pentru puterea cu care combat radicalii liberi. Coaja fructelor este bogată în antioxidanţi și,  datorită  fibrelor, coaja lor contribuie la detoxifierea ficatului.

Ciocolata neagră, cu un conţinut de 70%-80% cacao, este o sursă excelentă de antioxidanţi!. În același timp, betacarotenul combate efectele fumului de ţigare  şi poate fi procurat consumând pepene galben, mango, papaya, dovleac, ardei, spanac, varză, cartofi dulci sau caise.

Seleniul, un mineral care previne deteriorarea structurii celulare şi afecţiunile inimii, se regăsește în  compoziția  fructelor de mare, în carnea de vită, de porc, de pui, dar și în orezul brun şi în pâinea integrală de grâu. De aceea, fumătorii trebuie să includă în dieta lor cotidiană astfel de alimente .

Nutriționiștii recomandă fumătorilor să consume frecvent şi anumite legume, antioxidanți sărați: conopidă,  varză, broccoli, linte, năut, fasole, mazăre, vinete, spanac, castravete, năut. Aceste alimente atât de bogate în fibre, în minerale şi vitamine din complexul B, au puterea să reducă  efectele nocive ale tutunului. Din alimentația sa, fumătorul nu trebuie să elimine nici ceapa, prazul şi usturoiul, depozite valoroase de sulf, un duşman declarat al radicalilor liberi.

Fumătorii care au probleme cu vederea trebuie să consume din abundență legume verzi  cu frunze, cum ar fi varza sau spanacul. Aceste legume sunt bogate în luteină, cunoscută pentru asocierea sa cu ochii sănătoşi,.

Nutriționiștii care  au studiat hrana benefică pentru fumători, le recomandă acestora să introducă în dietă: peşte oceanic şi uleiuri vegetale, alimente bogate în acizii Omega 3 şi Omega 6 care au efecte antioxidante.    

Intră pe Lajumate.ro și vezi cele mai noi oferte cu produse alimentare scoase la vânzare la prețuri accesibile pentru toate buzunarele.

                     

Nu esti in fata televizorului? Nu-i nimic! Vezi toate emisiunile Antena Stars dar si Antena Stars LIVE pe AntenaPlay, aici

facebook whatsapp twitter pinterest
HOROSCOP

mai multe 

Berbec

Taur

Gemeni

Rac

Leu

Fecioara

Balanta

Scorpion

Sagetator

Capricorn

Varsator

Pesti

SpyNews