Ai fost vreodată la un restaurant și ai mâncat ceva mai prost decât ți-ai fi gătit tu, și ai plătit și mai mult decât te așteptai?
articolul continua dupa recomandari
Dacă da, ei bine, noi am aflat care este metoda psihologică prin care restaurantele își alcătuiesc meniul. Au câteva elemente cheie, care, folosite corect, pot manipula creierul și vă pot convinge să plătiți bani pe ceva ce ar fi avut un gust mult mai bun acasă.
Conform BrightSide, există un anumit tipar care alcătuiește lista de prețuri a unui restaurant.
Folosirea imaginilor de familie - asocierile cu familia și cu copilăria aduc amintiri frumoase în atenția creierului. Atunci când comanzi ”Supa bunicii”, în subconștient te aștepți să aibă același gust ca în copilărie.
Descrieri apetisante - fac ca reflexele noastre să reacționeze. Cum poate cineva să reziste unei ”felii proaspăt prăjite de pâine cu crustă crocantă?”
Așezarea în pagină - dacă asta era o condiție importantă în școală, și de data asta este! De obicei cele mai arătoase și mai scumpe sunt puse în partea de sus a meniului, acolo e locul unde se uită majoritatea clienților când comandă.
Culori calde - dovedite științific; măresc apetitul
Trucuri de preț - prețul are lângă moneda în care este exprimat, așadar mulți clienți cad în capcană.
A.C.
⏩ Vezi toate emisiunile Antena Stars, online, pe AntenaPlay >>> https://s.a1.ro/AQsSDVc