Ce trasaturi cauta companiile de top din Romania la tinerele din generatia Millennials?

 

Generatiile se schimba si odata cu ele si tipologia angajatului vanat de marile companii bucurestene. Specialistii in HR vorbesc despre o vanatoare continua de talente si skill-uri care nu doar vand, dar si fidelizeaza. Astfel, in concordanta cu obiectivele companiilor de top care le solicita serviciile, campaniile de recrutare sunt axate tot mai mult pe potential si disponibilitate decat pe experienta intr-un domeniu. Multi ofera training gratuit pentru ca ocupantele posturilor de entry level sa se adapteze si sa castige mai usor si mai mult inca din prima luna.

Intr-un clasament al skill-urilor vanate de companii si studiouri de videochat bucurestene de top, precum https://richgirls-studio.ro, se numara adaptarea la schimbare, flexibilitatea, deschiderea spre noi provocari, spirit de team player, empatia, skill-uri de comunicare verbala, nonverbala si limba straina.

Companiile cauta tinere care imbratiseaza schimbarea

Fie ca discutam despre retail, fashion, educatie sau videochat, schimbarea este numitorul comun care se regaseste in fiecare dintre aceste domenii. Schimbarea se reflecta atat in procesul de angajare, cat si in recompensarea acestora prin bonusuri de performanta. Romania se afla, ca multe alte tari europene, intr-un continuu proces de globalizare care schimba regulile din piata muncii si propune o dinamica pe care companiile trebuie sa o gestioneze optim pentru a rezista in bransa.

Globalizarea sta la baza frecventelor schimbari la care specialistii in HR trebuie sa se adapteze pentru a recruta colaboratoare si angajate potrivite cu job-urile oferite de companiile de top. De pilda, Ioana C., specialist HR in angajari la Rich Girls Studios Bucuresti, sustine ca “interviurile de azi sunt mult mai relaxate, desfasurate sub forma unei discutii. Pe durata lui, candidatele raspund la diverse intrebari legate de asteptari, skill-uri si obiectivele de viitor. De obicei, primele minute sunt concludente pentru a stabili daca aceasta este sau nu potrivita pentru postul pentru care a aplicat. Daca, insa, iti dai seama ca persoana din fata ta nu se cunoaste pe sine suficient de bine, inseamna ca tu, ca studio sau orice alt business reprezinti, vei investi in van pentru a o pregati.”

De aceasta parere sunt si multi alti specialisti HR care lucreaza pentru institutii bancare sau companii de retail. Un exemplu concludent vine din partea unei importante institutii de profil din Romania, unde angajarile sunt precedate de un assessment center, o proba compusa din mai multe exercitii, pe durata careia observatorii pot identifica persoanele care poseda skill-urile urmarite de acestea.

Sergiu I., Senior HR Consultant pentru o importanta institutie bancara din tara, sustine ca “da, este intr-adevar mai simplu sa ai o grila in baza careia analizezi candidatul. Inainte tineai cont de anii de experienta necesari nivelului pentru care a aplicat, studii in domeniu si activitati extra. Dar pe termen lung nu te ajuta pe tine, companie, pentru ca acel angajat nu va vrea / sti sa iasa din zona lui de confort. De aceea, propunem programe de recrutare si selectie care scot la surprafata skill-urile candidatilor, skill-uri pe care multi nici nu stiau ca le au. Un astfel de program contine probe de comunicare, intuitie, strategie si mai putin de cunostinte, pentru ca pe acestea le pot dobandi prin training.”

La polul opus, domenii precum consultanta, contabilitatea sau arhitectura raman in zona unei tipologii conservatoare a candidatelor. Totusi, si aici se observa o trecere sesizabila spre skill-urile cautate la nivel mondial. In tip ce in Romania se cauta candidate care pot gestiona usor schimbarea la locul de munca, accepta provocarea de a iesi din zona de confort fara a le fi afectata productivitatea si isi fac planuri de cariera pe termen mediu si lung, in alte state europene ca Republica Ceha, Franta, Germania sau Grecia se adopta un model de multiculturalitate.

Cu pasi mici incepem sa il importam si noi, dar pentru moment in domenii care presupun munca fizica. In curand, insa, specialistii in HR spun ca peste 65% din domeniile activitate din Romania vor fi populate cu tinere din generatia Millennials cu varste cuprinse intre 20 – 30 de ani, din tari vecine sau chiar de pe alte continente.


⏩ Vezi toate emisiunile Antena Stars, online, pe AntenaPlay >>> https://s.a1.ro/AQsSDVc

facebook whatsapp twitter pinterest