De ce se inmultesc magazinele online

 

Trăim epoca in care din ce in ce mai multi oameni își fac cumpărăturile de pe internet, mediul online devenind preferatul cumpărătorilor care nu mai sunt dispuși să se deplaseze la un magazin fizic și aleg un magazin online de unde să își faca cumpărăturile.

Fie că vorbim despre produse alimentare sau de unele nonalimentare, exista oferta îndeajuns de largă pentru toți cei interesați de cumpărături online. Multitudinea de magazine de acest gen fac alegerea mult mai usoara pentru cumparatori si, totodata, concurenta dintre acestea se desfasoara in favoarea clientilor care pot castiga de pe urma razboiului preturilor dintre retaileri.

In ultima vreme, se observă o tendință aparte în zona marilor retaileri de tipul hypermarket sau supermarket, aceștia mutandu-si atenția către mediul online, unde speră să agațe cat mai multi clienti si sa ocupe un segment cat mai larg din piata. Batalia este de-abia la inceput, dar este una acerba, fiecare dintre concurenti urmarind sa isi construiasca un portofoliu consistent de clienti. Pana la urma, vorbim aici de cine va acapara primul mai mult spatiu virtual, de acest fapt depinzand, in mare masura, si evolutia viitoare a afacerilor celor implicati in acest joc concurential.

Din dorința de a isi crește afacerile, hypermarketurile oferă acum posibilitatea oamenilor să își faca cumpărăturile din fotoliul de acasă, indiferent că vorbim de alimente sau de produse de uz casnic, de pildă. Acest tip de magazine încearcă să își întărească pozitia în mediul online deoarece mediul offline este deja suprasaturat de concurenta acerba dintre magazine.

Totodată, marii comercianți mizează pe nevoia oamenilor de a își asigura strictul necesar alimentar, fără a se mai deplasa la un magazin de cartier sau tocmai la marginea orașului unde sa gaseasca un mare centru comercial. Lipsa de timp care caracterizează viața cotidiana moderna a multora este elementul care a stat la baza deciziei marilor comercianti de a miza pe magazine online.

Ținem minte că, initial, hypermarketurile vindeau pe internet doar produse non alimentare din zona electro-it, fără a își baza oferta și pe alimente sau produse de uz casnic. A fost mult pana un anume comerciant a deschis un magazin online, toți ceilalți urmandu-i exemplul. O concurență reală pentru magazinele online ale marilor hypermarketuri vine de la site-urile tradiționale de electro-it care și-au transformat site-urile in marketplace-uri, spatii unde oferă acces tot mai multor firme care comercializeaza diverse produse.

Accesul în marketplace-uri asigură comerciantului care se inscrie aici o vizibilitate sporita pentru consumatorii care deja erau fideli portalului de unde cumpărau produse electrice și IT. Un marketplace are practic structura unei piețe fizice obișnuite, fiind un loc unde comercianții își expun la taraba mărfurile pe care le au la vânzare.

Contra unei taxe ce trebuie plătite site-ului care oferă loc în piața, fiecare firma care vinde anumite produse se poate bucura de succes. Pentru consumatori, este de reținut faptul că, atunci când accesează un site de vânzări de acest gen, trebuie, inainte de toate, sa fie atenți dacă vânzătorul produsului țintit de ei este cel care și deține site-ul său este doar o firma invitata in marketplace.

Trebuie să fiți atenți ce firma vinde produsul și să accesați site-ul acesteia pentru a vedea mai multe informații despre aceasta. Site-ul firmei respective poate fi accesat direct din site-ul marketplace, ceea ce poate fi un lucru destul de ușor de făcut de către oricine. Din acest punct de vedere, este esential sa contactati firma care vinde produsul si nu pe cea care opereaza marketplace-ul.

Ca o concluzie, trebuie sa spunem ca mediul online se poate dovedi unul plin de capcane pentru unii, dar poate fi si o adevarata binecuvantare pentru altii.


⏩ Vezi toate emisiunile Antena Stars, online, pe AntenaPlay >>> https://antenaplay.ro/live/antena-stars

facebook whatsapp twitter pinterest