Certificarea ISO oferă firmei tale o mulțime de avantaje !

 

În ultima vreme, s-a observat că numărul firmelor care trec prin tot procesul de implementare si certificare ISO 9001 a crescut foarte mult, ceea ce înseamnă că managerii acestora au înțeles cât de mult îi poate ajuta. Da, este adevărat, avem de a face un proces destul de lung, și care uneori poate fi chiar și scump, dar acest tip de certificate pentru managementul calității este însoțit și de foarte multe avantaje.

Motive pentru care firmele vor acest certificat

Sunt multe motivele pentru care managerii firmelor sau companiilor decid că trebuie să apeleze la servicii de consultanță ISO 9001. Unul dintre acestea este și cel simplu, cum că acest certificate este o cerință venită din partea clienților. Este și normal ca acel client foarte important al companiei tale, cu care derulezi afaceri importante, îți cere ca firma ta să se certifice ISO, este în interesul tău să faci tot ce în stă în puteri pentru a începe procesul de certificare cât mai repede, deoarece chiar nu vrei să îl pierzi de client.

Un alt motiv pentru care firmele sau companiile vor să obțină acest certificate ISO ține și de faptul că acesta contribuie foarte mult la mărirea eficienței. Și ce înseamnă aceasta decât faptul că nu vei mai avea costuri atât de mari, calitatea serviciilor sau produselor oferite de tine va fi una superioară, clienți mai mulți, și evident, profit mult mai ridicat.

O satisfacție mai mare în rândul clienților

Tu, în calitate de manager, trebuie să fii conștient că permanent este loc de mai bine, și de aceea trebuie să faci și unele schimbări în acest sens. Faptul că ai apelat la o firmă profesionistă care să te ajute să obții acest certificat este doar în avantajul tău. Chiar și clienții vor remarca aceste schimbări în bine care au loc în firma ta, îți va fi remarcată dorința de a te dezvolta, de a evolua, de a veni în întâmpinarea cerințelor lor. Și, crede-ne, clienții actuali vor aprecia eforturile tale, și nu sunt puțini și cei noi care te vor lua în considerare de acum încolo.

O relație mai bună cu angajații

Relația cu angajații tăi trebuie să fie una bună, iar comunicarea cât mai eficientă. Pentru a avea parte de productivitate ridicată, atunci și angajații trebuie să fie mulțumiți. Și nu ne referim neapărat la componenta financiară – deși și aceasta nu poate fi ignorată, ci și la condițiile de muncă, dar și la alte facilități pentru ei. Dacă salariații tăi îți vor înțelege mai bine deciziile, dar au parte și de acea mulțumire legată de locul de muncă, productivitatea va fi una foarte ridicată, la fel și calitatea serviciilor și/sau produselor, costuri finale mai mici și multe altele. Toate acestea cu un singur certificat ISO 9001.

Un profit mult mai ridicat

Am fi chiar ipocriți să nu recunoaștem că atunci când a fost înființată afacerea ta – și nu doar tu ești în situația asta, nu ai urmărit și obținerea unui profit bun. Asta nu înseamnă salarii mici, condiții mizere de lucru, sau ceva asemănător. Aici îți va veni în ajutpr echipa de consultanță la care ai apelat pentru obținerea certificatului ISO, care îți va face acele recomandări menite să îți crească profitul, productivitatea și eficiența.

Mai multă valoare pentru firma ta

Sunt numeroase efectele pozitive pe care le are această certificare ISO, care impune și realizarea unui standard la care ar fi bine să nu renunți, dacă îți dorești ca afacerea ta să fie mereu una de succes. Firma ta va avea mai multă valoare, vei încheia mai multe parteneriate profitabile, și chiar vei reuși să fii preferat de clienți, în dauna altor afaceri concurențiale.

Cât costă o certificare ISO 9001?

O valoare exactă este imposibil de dat, pentru că toate costurile depinde de mai mulți factori, cum ar fi cât de mare și complex este firma ta, numărul de zile necesare auditului care va avea loc la sediul companiei tale. De asemenea, dacă firma de certificare ISO aleasă de tine nu are sediul în aceeași localitate, este posibil să fie percepute și unele costuri de deplasare. Să nu uităm nici de taxele de acreditare, sau de cele administrative. Este adevărat, nu sunt costuri mici, dar doar așa vei putea evolua.

Apelezi sau nu la un consultant ISO?

La prețul final al unei certificări ISO trebuie să mai adaugi și costurile legate de apelarea la un consultant ISO profesionist. În ideea de a mai economisi niște bani, multe dintre companii prefer să achiziționeze documentații ajutătoare și renunță să mai apeleze la serviciile unui consultant. De fapt, este o falsă economie, pentru că deși ai impresia că ai scutit niște bani, riști să ai parte de o mare surpriză nu prea plăcută tocmai în cadrul auditului final pentru certificare. Există posibilitatea destul de ridicată ca tocmai aici să ai parte de un eșec, pentru că din cauza lipsei de experiență a personalului delegate să se ocupe cu procesele de calitate si sistemul general acestea să nu fie chiar bine puse la punct, ori lipsa de interes a personalului sau a conducerii să fie sancționată. Și atunci, chiar dacă nu vrei, trebuie să repeți auditul, ceea ce înseamnă alți bani cheltuiți, la fel și necesitatea angajării unui consultant ISO profesionist. Cum ar veni, ai pierdut mult mai mulți bani și timp, ceea ce nu este deloc în avantajul tău. Discută încă de la început toate aceste aspect cu firma de certificări ISO pentru care ai optat, și stabiliți împreună care este cea mai bună variantă pentru compania ta!


⏩ Vezi toate emisiunile Antena Stars, online, pe AntenaPlay >>> https://s.a1.ro/AQsSDVc

facebook whatsapp twitter pinterest