Orice manager sau administrator de magazin știe că cea mai dificilă sarcină a afacerii este să îi convingă pe oameni să-i treacă pragul. Profitabilitatea business-ului depinde de un flux constant de clienți care să asigure un rulaj de capital suficient pentru a achita taxele, facturile către furnizori sau salariile angajaților. Însă, piața este plină de reclame și mesaje insistente, astfel că nu este ușor să găsești cele mai bune strategii de marketing pe care să le implementezi pentru a maximiza numărul celor care cumpără de la tine. Oamenii sunt mai sceptici și mai pretențioși ca niciodată, iar ca să îi impresionezi cu produsele sau serviciile oferite trebuie să reușești în primul rând să îți identifici potențialii clienți și să-i aduci la tine în magazin. Dacă ești în căutarea de idei și inspirație pentru promovarea afacerii tale, descoperă mai jos cinci metode care te vor ajuta să câștigi mai mulți clienți.
articolul continua dupa recomandari
Creează un design cât mai atrăgător
O tehnică foarte bună de marketing vizează modul în care consumatorii percep produsele. Un decor inedit va atrage atenția oamenilor, mai ales că fiecare dintre noi cumpărăm înainte de orice, cu privirea. Așadar, decorează magazinul inteligent și alege culorile potrivite. Potrivit studiilor, există anumite nuanțe care influențează comportamentul clienților în proporție de 62-90%. Roșu, albastru regal, negru și portocaliu atrag cumpărătorii impulsivi, în timp ce roz, turcoaz, albastru marin sau bleu pe cei conformiști, care de regulă fac economii. Dacă îți dorești să ai în magazinul tău oameni dispuși să plătească sume considerabile pe lucruri de calitate, alege un decor care să includă culori precum mov, auriu ori argintiu. O imagine impecabilă în fața oamenilor te va ajuta să obții succesul dorit.
Folosește un soft de gestiune
Pentru ca experiența clienților să fie plăcută și intuitivă, alege un program de gestiune magazin. Rapiditatea tranzacțiilor este deosebit de importantă pentru consumatori deoarece nici o persoană nu își dorește să piardă timpul atunci când este la cumpărături. Un soft oferit de freyapos.ro oferă numeroase avantaje oricărui tip de afacere în vânzări și te ajută să fii cu un pas înaintea competitorilor. Programul este ușor de folosit, ajută la gestionarea și monitorizarea stocurilor, poate fi folosit pentru oferte speciale și pachete de fidelizare, se integrează perfect cu alte soluții software și hardware și face față tranzacțiilor care includ sute de articole.
Oferă gratis produse sau mostre
O tehnică de comerț care atrage atenția consumatorilor este acordarea de produse sau mostre, în mod gratuit. Știm cu toții că orice persoană poate fi ușor influențată de reduceri și promoții, însă atunci când poate testa un anumit produs clientul va fi în mod sigur încântat. Totuși, este necesar să oferi ceva de calitate, inscripționat cu logo-ul companiei pentru a le reaminti cumpărătorilor de unde au obiectul respectiv. În cazul în care magazinul tău comercializează, de pildă, produse alimentare, pune la dispoziția clienților mostre gratuite. Poți alterna săptămânal produsele astfel încât consumatorii să aibă ocazia să cunoască un număr cât mai mare dintre articolele pe care le vinzi.
Organizează diferite evenimente
Încearcă să găzduiești în permanență diferite evenimente care să-i atragă pe oameni în magazinul tău. În funcție de specificul unității, poți organiza diverse concursuri, tombole cu premii, o strângere de fonduri, prezentări, dezbateri sau cursuri prin care clienții să învețe cum pot folosi produsele achiziționate. Astfel de evenimente pot fi realizate săptămânal ori lunar, iar participanții pot fi recompensați cu mici cadouri pentru implicarea lor. De asemenea, există posibilitatea organizării unor evenimente în parteneriat cu alți colaboratori, lucru ce va genera și mai mulți vizitatori.
Fii prezent pe rețelele sociale
În mod clar, prezența pe rețelele sociale are o importanță crucială pentru orice afacere. Aceasta este o modalitate extrem de simplă prin care poți păstra legătura cu consumatorii, ai șansa de a atrage atenția asupra mărfurilor noi, reprezintă un mijloc minunat pentru promovarea vânzărilor sau ca să dai de știre despre evenimentele care au loc în cadrul magazinului. Social media este o cale deschisă către noi clienți, expunerea de care beneficiază magazinul fiind una dintre cele mai bune instrumente de promovare. Prin intermediul rețelelor poți interacționa direct cu clienții, afli părerile sincere ale acestora, răspunzi întrebărilor și te bazezi pe feedback-ul primit ca să creezi strategii viitoare de dezvoltare a afacerii.
Indiferent de specificul magazinului tău trebuie să știi că nu este de ajuns doar să supraviețuiești. Ca să atragi cât mai mulți clienți trebuie să te folosești de toate tehnicile și atuurile pe care le ai la dispoziție. Promovarea este o unealtă esențială pentru orice business deoarece metodele de marketing nu garantează doar vizitatori noi, ci contribuie și la fidelizarea celor existenți.
⏩ Vezi toate emisiunile Antena Stars, online, pe AntenaPlay >>>
https://antenaplay.ro/live/antena-stars